6 februari Boka gärna redan nu!
6 februari 2025, kl.18.00-21.30
Innan och efter programmet finns tid för mingel och nätverkande
Plats:
Nöjet, Kvarngatan 3
Pris:
200 kr per person
Anmälan:
Görs via formuläret längre ned på denna sida.
Vid betalning med swish måste betalningen vara oss tillhanda innan evenemanget.
Din bokning är bindande.
Brigadgeneral (ret) Fredrik Bergman har bakgrund inom det svenska flygvapnet och är utbildad stridspilot med över 2000 timmars militär flygerfarenhet. Han fick sin pilotutbildning i Flygvapnets Flygskola i Ljungbyhed och i Flygvapnets Krigsakademi i Uppsala.
Fredrik tog examen från Försvarshögskolans Chefsprogram 2003. Han har en mastersexamen i Military Operational Art and Science från Air University i USA.
Fredrik har varit divisionschef för två olika jaktdivisioner och tjänstgjort i Försvarsmaktens högkvarter som chef för flygvapnets utbildnings- och utvecklingsstab.
2011 utnämndes han till befälhavare för den svenska enheten FL 02 under den internationella militäroperationen Unified Protector över Libyen. Efter återkomsten till Sverige har han tjänstgjort som chef för Norrbottens flygflottilj, F 21 i Luleå.
I januari 2015 fick Fredrik i uppdrag av överbefälhavaren att leda arbetet med Försvarsmaktens långsiktiga förändrings- och utvecklingsarbete. Fredrik har även tjänstgjort som stabschef och ställföreträdande chef för Försvarsmaktens kommunikationsavdelning.
Brigadgeneral Fredrik Bergmans senaste uppdrag var som chef för Test & Evaluering vid Försvarets materielverk, FMV. Efter 35 års militärtjänstgöring gick han i pension från Försvarsmakten i augusti 2022.
Sedan september 2022 har Fredrik innehaft tjänsten som Commercial Director på Savback Helicopters AB. Inför hans nya tjänst tog han en privat pilotlicens för helikopter, PPL(H).
Fredrik växte upp i Vetlanda.
Sofia jobbar som varumärkesstrateg på Placebrander. Placebrander är experter på platsutveckling, platsattraktion och platsers identitet.
Sofia har sin bakgrund inom mediebranschen där hon jobbat dels på mediabyrå som TV-specialist och sedan som projektledare och affärsutvecklare på Kanal5s konceptavdelning. Det har blivit 15 år av varumärkesprocesser, affärsutveckling, koncept och kreativ kommunikation och hon tycker det är särskilt intressant med implementering dvs att få strategier att bli verkstad.
Under åren i Stockholm utbildade Sofia sig till kreativ facilitator på dels Berghs School of Communications och Hyper Island och tycker det är spännande med samskapande processer vilket det alltid är när det kommer till platsattraktion.
Under sin tid som varumärkesansvarig kommunikatör på Nässjö kommun ledde hon arbetet med att lansera och implementera Nässjös platsvarunärke – Ett annat Småland. Hennes erfarenhet från det arbetet har gett stor förståelse för hur man inspirerar och engagerar olika intressenter i ett platsvarumärkesarbete.
Under sin tid med Placebrander har Sofia har deltagit i flera platsvarumärkesprocesser och även i projekt där Placebrander brutit ny mark i form Örebro läns plattberättelse och nu senast Världsarv i Sverige – platser som gör skillnad.
Uppvuxen i Vetlanda började Nils-Gösta Fransson sin karriär hos Oscaria/BATA. Med en passion för mode och försäljning tog han steget in i konfektionsbranschen som säljare, där han reste runt i Norrland och besökte olika butiker. Under 80-talet var han en del av succén med "Alla stjärtars byxa" från Hyssna – byxan vars unika skärning passade alla och blev en försäljningsframgång.
Efter framgångar inom konfektion gick Nils-Gösta vidare till KappAhl, där han grundade företagets första kundklubb i Stockholm. Som VD för MQ i Stockholm fortsatte han att driva utvecklingen inom modebranschen. Därefter tog han sig an rollen som divisionschef på varuhuset PUB, där han vände verksamheten från minus till plus.
Med en förmåga att identifiera och maximera affärspotential gick han vidare till Fotoquick, där han var med och expanderade butiksnätverket. Hans karriär fortsatte inom IKEA/IKANO och Micro Bildelar, där han hade flera ledande positioner och bidrog till företagens tillväxt och framgång.
Efter en intensiv karriär och personliga utmaningar grundade Nils-Gösta Fransson för 22 år sedan Aktivt Ledarskap. Företaget har som mission att skapa hållbara och goda arbetsplatser för de många människorna. Genom att fokusera på det egna ledarskapet i relation till omvärlden hjälper Aktivt Ledarskap individer, grupper och organisationer att växa och utvecklas.
Aktivt Ledarskap har genom åren utbildat nästan 10 000 människor och nära 1 000 företag. Idag finns företaget i Stockholm, Småland och Helsingborg och har cirka 15 anställda. Med sin långa erfarenhet och djupa engagemang fortsätter Nils-Gösta Fransson att inspirera och leda andra mot framgång.
Kvällsmackans programledare är den scenvana Niclas Lindqvist som arbetar på Kundfokus och är intresserad av möten mellan människor.
Under kvällen underhåller Freja Friman oss med sång och Peter Hedström står för musiken.