Meta Ads och Google Ads i praktiken - fortsättningskurs

Meta Ads och Google Ads i praktiken - fortsättningskurs

Fyra timmars vidareutbildning i annonsering via Meta (Facebook/Instagram) och Google Ads.

Kursen är en fortsättning på den grundläggande introduktionsutbildningen “Meta Ads
och Google Ads - vad, varför och hur?”. Vi kommer att fokusera på mer avancerade
verktyg, funktioner och strategier för att effektivisera ditt arbete och förbättra dina
resultat.

Du behöver inte ha deltagit i introduktionsutbildningen för att dra stor nytta av denna
fortsättningskurs men bör ha grundläggande förkunskaper om arbete i annonsverktygen.
Utbildningsledaren kommer att dela sin skärm och gå igenom utbildningens innehåll
steg för steg i respektive verktyg och förklara på ett lättförståeligt sätt. Fokus ligger alltså
på hur man gör saker i praktiken snarare än på power point-slides.

MÅLGRUPP

Utbildningen är utformad för dig som redan har grundläggande kunskaper om Google
Ads och Meta Ads och vill utveckla dina färdigheter. Du kanske redan har skapat och
hanterat egna enklare kampanjer, men vill lyfta ditt arbete till nästa nivå.

MÅL MED UTBILDNINGEN

● Ökad förståelse och praktiska kunskaper för att mäta och spåra besökare och
resultat som kommer till din webbplats via annonsering.
● Nya praktiska kunskaper om relevanta avancerade funktioner i annonsverktygen
samt konkreta strategier för att strukturera dina kontons kampanjer effektivt.
● Fördjupad förståelse för möjligheter att både spendera mindre arbetstid i
annonsverktygen och nå bättre resultat.

UTBILDNINGSINNEHÅLL

Spårning & mätning i praktiken

(Utbildningsledaren delar sin skärm)
● Uppsättning av grundläggande spårning på webbplats via Google Tag Manager

Meta Ads i praktiken

(Utbildningsledaren delar sin skärm)
● Kort sammanfattning av introduktionsutbildningen
● Att skapa och installera Meta-pixel
● Att skapa avancerade målgrupper
● Att använda dynamiska annonser
● Att kombinera kampanjer för bättre kundresor och resultat
● Att automatisera genom skapande av regler och villkor

Google Ads i praktiken

(Utbildningsledaren delar sin skärm)
● Kort sammanfattning av introduktionsutbildningen
● Att importera och hantera konverteringsevent
● Att skapa effektfulla tillgångar/assets (f.d. tillägg/extensions)
● Att använda delade budgetar och budstrategier
● Att skapa en riktigt bra Performance max-kampanj
● Att få olika kampanjtyper att komplettera varandra effektivt

Frågor och mini-workshop

Efter utbildningsledarens genomgång kan du ställa frågor — både om utbildningens
innehåll och andra aktuella problem och funderingar du har stött på inom Meta och
Google Ads.
Om du tar med din dator har du möjlighet att testa dina nya kunskaper i ditt eget konto
och få stöd och guidning av utbildningsledaren. Kanske har du fått en ny idé eller en
lösning på ett problem som du vill testa?

Utbildningsledare:

Måns Dahlberg, Montilo AB , 073-071 94 38, mans@montilo.se

Måns driver eget som konsult inom digital marknadsföring, med främsta fokus på betald
annonsering. Han arbetar dagligen med Meta Ads och Google Ads åt kunder i olika
branscher och hjälper även flera digitalbyråer att förbättra sina kunders annonsering.

— Mitt mål är att utan omvägar förmedla relevant och användbar kunskap på ett tydligt
och lättförståeligt sätt

Läs våra avbokningsregler här.

Läs om hur vi hanterar personuppgifter här.

Intresseanmälan

Har du frågor? Kontakta oss!

Johanna Stålhammar

johanna.stalhammar@nuvab.se
076 301 19 90

Johanna Stålhammar